1. Ca urmare a modificarilor legislative, incepand cu 25.01.2013, beneficiarii privati vor respecta Instructiunile privind procedura de achizitii aplicata Beneficiarilor privati de proiecte finantate prin POP 2007-2013.

Apar urmatoarele modificari la ghidurile solicitantului aferente Masurilor 1 – 6, dupa cum urmeaza:

2. La Capitolul 1.6 ARIA ELIGIBILĂ A PROGRAMULUI paragraful "Pentru a fi eligibile, sediul/punctul de lucru al solicitantului/partenerilor, activităţile propuse spre implementare, grupul ţintă eligibil, beneficiarii direcţi ai proiectului, precum şi rezultatele proiectului să fie din aria eligibilă a programului."
Se modifica in sensul ca:

Pentru proiectele care necesita investitii (constructii noi, modernizari, reabilitari, dotari), solicitantul trebuie sa aiba sediul social sau punctul de lucru in aria eligibila a programului.
In cazul in care solicitantul este autoritate publica, acesta va face dovada ca investitia se va realiza in aria eligibila a programului.
In cazul proiectelor fara investitii, nu este necesar ca solicitantul sa aiba sediul social sau punctul de lucru in aria eligibila dar activităţile propuse trebuie sa se desfasoare in aria eligibilă a programului, grupul ţintă eligibil, beneficiarii direcţi ai proiectului, precum şi rezultatele proiectului trebuie, de asemenea, sa fie in aria eligibilă a programului.

In cadrul Capitolului 2 – Eligibilitate, subcapitolul 2.2 – Eligibilitatea proiectului, paragraful:
"În ceea ce priveşte achiziţia de bunuri / servicii/ lucrări în vederea implementării proiectului, este obligatorie respectarea legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice (OUG 34 din 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare) pentru solicitanţi autorităţi contractante, iar pentru celelate categorii de beneficaiari se vor aplica instrucţiuni de achiziţii Anexa achizitii 1/2" ..
devine:
"În ceea ce priveşte achiziţia de bunuri / servicii/ lucrări în vederea implementării proiectului, este obligatorie respectarea legislaţiei naţionale în domeniul achiziţiilor publice (OUG 34 din 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare) pentru solicitanţi autorităţi contractante, iar pentru celelate categorii de beneficaiari se vor aplica Instrucţiunile de achiziţii pentru beneficiari publici si privati publicate pe site-ul
http://www.madr.ro/pages/page.php?self=20&sub=2012.

3. La CAPITOLUL 3 – COMPLETAREA SI DEPUNEREA CERERII DE FINANŢARE,

3.1. COMPLETAREA CERERII DE FINANŢARE, se elimina cerintele:
- de la punctul 9. Adresă emisă de DG - AMPOP referitoare la Registrul debitorilor POP
- de la punctul 14. Fişa tehnică privind condiţiile de protecţia mediului

4. Formularul de buget – Anexa 2 la Cererea de finantare pentru toate masurile din cadrul strategiei a fost revizuit.

5. In scopul facilitarii documentatiilor necesare depunerii de proiecte in cadrul Strategiei de Dezvoltare Durabila Prut Dunare Galati pentru operatiunile:

OP 2.1 Certificarea calitatii produselor si serviciilor locale din sectorul pescaresc
OP 4.3 Promovarea produselor si serviciilor locale legate de pescuit si acvacultura
OP 4.4 Utilizarea inovatiei si informatiei pentru dezvoltarea sectorului pescaresc
OP 5.2 Cursuri de calificare si pregatire a resurselor umane locale din comunitatile pescaresti
OP 5.3 Activitati de promovare si constientizare a specificului pescaresc local si imbunatatire a imaginii produselor pescaresti
OP 6.1 Campanii de educare si constientizare privind protectia mediului acvatic
OP 6.2 Promovarea acvaculturii organice

Beneficiarii nu mai au obligatia de a depune:

- Notificare emisă de DSVSA,
- Adresa emisă de Autoritatea de sănătate publică judeţeană care să menţioneze că proiectul propus pentru finanţare nu face obiectul avizării/ autorizării sau întocmirii unui proces verbal de conformitate, original.
- La depunerea Cererii de finanţare, Solicitantul are obligaţia de a depune Adeverinţa (Anexa 1 la Protocolul nr. 260/212372/24.03.2010, încheiat între MADR şi ANPM postat pe www.madr.ro, secţiunea FEP) şi copie după solicitarea Acordului de mediu cu număr de înregistrare la ARPM.

In intocmirea proiectelor, va rugam sa tineti cont de aceste informatii.

Clarificare completare Plan de afaceri pentru proiect finantat prin Masura 1, Operatiunea 1.2

Stimate Domnule Preşedinte,


Unitatea Administrativ - Teritorială Municipiul Galaţi, intenţionează să depună un proiect în cadrul Măsurii 1 - Dezvoltarea infrastructurii pentru ecoturism şi agrement cu profil piscicol, Operaţiunea 1.2 – Amenajarea de trasee turistice tematice cu profil pescăresc – unde ne propunem realizarea unei aplicaţii de finanţare (Amenajarea unui traseu turstic pe faleza inferioară de la Trecere Bac până la Liceul de Marină).

Dosarul cererii de finanţare trebuie însoţit de o serie de anexe, printre care şi Anexa 5 – Plan de afaceri (model cadru) insoţit de Anexa 5A - Ipoteze pentru proiecţiile financiare şi Anexa 5B – Proiecţiile financiare.
În urma analizei documetelor, am constatat că acestea se adreseaza, prin cerinţele specifice, mai ales mediului privat.
Spre exemplu:
" 1. Firma
- Denumirea firmei; Numele complete ale administratorilor si actionarilor; Descrierea spatiilor de productie;Afacerea/ activitatea curentă, experienţa în domeniul în care se doreşte realizarea investiţiei; Descrierea spaţiilor de producţie/ prestare servicii disponibile, inclusiv detalii despre utilităţile şi facilităţile aferente
3. Piata
- Descrieţi piaţa pe care activaţi sau pe care intenţionaţi să intraţi:
aria geografică de acoperire a produsului/ serviciului; clienţi existenţi şi potenţiali: în funcţie de piaţa de desfăşurare (intern, extern), volumul vâzărilor, produse/ grupe de produse; analiza stadiului actual al pieţei – nevoi şi tendinţe; previzionarea creşterii pieţei, prognoza cererii; definirea potenţialelor segmente ale pieţei produsului/serviciului dvs.; concurenţa: principalii concurenţi, ponderea lor pe piaţă, punctele tari şi punctele slabe ale produsului/serviciului dvs. comparativ cu cel al competitorilor (direcţi şi indirecţi) ; elemente care influenţează comportamentul cumpărătorilor; analiza principalelor modalităţi de distribuţie a produselor/ serviciilor pe piaţă
4. Strategia de marketing
Descrieţi strategia de abordare/introducere a produselor şi serviciilor pe piaţă (sau de menţinere/ îmbunătăţire a cotei de piaţă în cazul unor servicii existente). Tot aici se va evidenţia strategia de marketing pentru promovarea produselor şi serviciilor respective şi modalităţile de punere în practică a acesteia, inclusiv:
Punctele tari ale afacerii (produsului/ serviciului), avantaje oferite faţă de competitori; Poziţionarea pe piaţă a produsului/ serviciului, caracteristici care îl diferenţiază de competitori; Politica de preţ, legătura dintre politica de preţ, caracteristicile produsului/ serviciului şi tendinţele pieţei; Promovarea produsului/ serviciului; Distribuţia produsului/ serviciului; Strategia de vânzări: descrieţi modalitatea în care firma va aborda clienţii (e.g. modalităţi de comunicare); Previzionarea vânzărilor; Riscuri identificate şi măsurile prevăzute pentru diminuarea efectelor în cazul materializării acestor riscuri."
În cadrul cap. 5 Proiecții financiare, nu poate fi completată Anexa 5A deoarece:
- nu există vânzări cantitative și valorice (nu e cazul de capacități de producție, productii fizice);
- nu se poate realiza proiecția contului de profit și pierdere deoarece o UAT nu încheie un cont de profit și pierdere în cadrul bilanțului anual așa cum încheie o societate comercială;
- Indicatorii financiari cuprind venituri și cheltuieli de exploatare;
- "Rata rezultatului din exploatare (rRe) - trebuie să fie min. 10%" - în cazul UAT, veniturile proiectului fiind 0, rRe este 0% sau chiar negativ;
- "Durata de recuperare a investiției trebuie să fie de max. 12 ani" - în cazul UAT investiția nu se recuperează;
În consecință, nici următorii indicatori financiari nu pot fi calculați sau nu pot îndeplini cerințele minimale solicitate.

Având în vedere cele menţionate anterior, vă rugăm să ne comunicaţi cum trebuie să procedăm pentru a putea respecta cerinţa de a anexa Planul de afaceri şi documentele însoţitoare la dosarul cererii de finanţare.

Raspuns:


Conform Ghidului Solicitantului, cap. 3 – Completarea si depunerea cererii de finantare, 3.1. Completarea cererii de finantare, Anexa 4A:"...in cazul beneficiarilor publici anexa este Studiul de Fezabilitate/ Documentatie de avizare lucrari de interventie (conform HG 28/2009 privind aprobarea continutului-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii şi lucrări de interventii)
Anexele 5 – Plan de afaceri, 5A – Ipoteze pentru proiectiile finaciare si 5B – Proiectii finaciare plan de afaceri care insotesc cererea de finantare, trebuie completate de beneficiarii privati eligibili pentru masura 1, operatiunea 1.2.
In cazul beneficiarilor publici, analiza cost beneficiu din cadrul studiului de fezabilitate elaborat conform HG28/2009 reflecta datele pe care beneficiarii privati le completeaza in anexele 5, 5A si 5B.

Intrebare potential beneficiar:


Bună ziua,
În Ghidul Solicitantului, Măsura 4, Operaţiunea 4.3, la Criterii specifice de eligibilitate se menţionează : "solicitantul se angajează să creeze/menţină un număr de 2 locuri de muncă temporare în cadrul proiectului în perioada de derulare a proiectului".
Întrebare : ce fel de cheltuieli sunt cele ocazionate de crearea celor două locuri de muncă? Eligibile sau neeligibile?
Solicitantul este UAT, iar în cazul acesteia, alocarea financiară nerambursabilă este de 100% din valoarea eligibilă a proiectului.Apreciem că ar trebuie să fie considerate eligibile cheltuielile ocazionate de angajarea a 2 persoane pe durata implementării proiectului.
Pe de altă parte,nu trebuie omis faptul că, potrivit legislatiei în vigoare, angajarea în cadrul instituţiilor publice este blocată.
Mulţumesc.

 

Raspuns FLAG:


Cheltuielile ocazionate de crearea/mentinerea locurilor de munca in cadrul proiectului sunt eligibile in masura in care cele 2 (doua) locuri de munca create/mentinute pot viza membrii echipei de implementare a proiectului, respectiv: 1 manager de proiect, 1 expert de specialitate sau/si 1 contabil.

Aceste cheltuieli sunt eligibile conform Hotararii Guvernului nr. 442/08.04.2009 privind stabilirea cadrului general de implementare a masurilor cofinantate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operational pentru Pescuit 2007-2013 si Ordinului nr. 392/17.06.2009 privind aprobarea listei cu cheltuieli eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului Operational de Pescuit 2007-2013 cu modificarile si completarile ulterioare, in limita a 1% din total cheltuieli eligibile pe proiect.
In ceea ce priveste angajarea in cadrul institutiilor publice, legislatia nationala primeaza oricaror prevederi mentionate in ghidul solicitantului, dar tinand cont si de cerintele mentionate in ghidul solicitantului precizam ca puteti aloca resursa umana existenta in cadrul proiectului ce urmeaza a fi depus. Situatia se incadreaza la mentinerea a doua locuri de munca temporare.

Intrebare:


Pentru o institutie publica, legislatia nationala nu defineste notiunea de punct de lucru.

Intrebarea pentru clarificare este:
Un articol de hotarare a Consiliului Judetului Galati (citat anterior) poate fi asimilat cu declararea unui punct de lucru asa cum este prevazut in Ghidul Solicitantului?

Raspuns:


Conform punctului 1.6 ARIA ELIGIBILĂ A PROGRAMULUI din ghidul de finantare:

„Pentru a fi eligibile, sediul/punctul de lucru al solicitantului/partenerilor, activităţile propuse spre implementare, grupul ţintă eligibil, beneficiarii direcţi ai proiectului, precum şi rezultatele proiectului trebuie să fie din aria eligibilă a programului".
Tinand cont de specificul institutiei dvs, respectiv institutie publica, precizam ca sediul/punctul de lucru trebuie sa fie din aria eligibila a programului si acesta se declara in conformitate cu legislatia specifica in vigoare.

De asemenea, trebuie tinut cont de cerintele mentionate in ghid la eligibilitatea solictantului (Pct 2) precum:
2. Solicitantul - să fie înregistrat şi/sau funcţioneze în aria eligibilă; dacă solicitantul este o filială a unui organism naţional/judeţean iar sediul social al organizaţiei nu este situat în regiunea eligibilă, iar filiala regională este o persoană juridică, filiala regională va solicita finanţare şi, în cazul contractării, va avea calitatea de beneficiar. Acest criteriu de eligibilitate nu este aplicabil şi partenerilor.

4. Solicitantul / oricare dintre parteneri în cazul parteneriatelor - dovedeşte dreptul de proprietate asupra terenului/imobilului pe care urmeaza sa se realizeze investitia sau dreptul de folosinta gratuita /contract de concesiune pe o perioada de minim 5 ani (dreptul de folosinta asupra cladirilor, precum si asupra terenurilor in conditiile legii) prin documentul care atestă dreptul real sau, după caz, dreptul de creanţă privind imobilul, ce conferă solicitantului dreptul de a obţine, potrivit legii 50/1991, din partea autorităţii competente, autorizaţia de construire, după caz.

Prin urmare, institutia publica trebuie sa faca dovada, in conditiile legii, ca este inregistrata si/sau functioneaza in aria eligibila a programului, respectiv la locul de implementare al proiectului.

Intrebari:


Masura 1 - 1.1 Amenajarea de baze pentru ecoturism şi/sau agrement cu specific pescăresc
1. pentru a accesa această măsură e de preferat firma nou înființată? vom fi depunctați dacă e firmă nou înființață?
2. în firma vor fi 2 asociați- din care unul va fi femeie în vârstă de 21 ani. ne vor fi acordate cele 3 puncte?
3. pamântul poate fi luat în concesiune, sau firma trebuie să fie proprietara?
4. dacă mergem pe o firmă veche trebuie sa avem o anumită cifră de afaceri?

Raspuns:


1. Firmele nou infiintate pot aplica si vor fi evaluate conform grilelor aferente masurii 1. Precizam că orice potential beneficiar trebuie sa demonstreze ca are resursele si capacitatea operationala si financiara de a implementa cu succes un proiect, indiferent daca este o firma nou infiintata sau o firma cu experienta.
2. Pentru a fi acordate cele 3 puncte, solicitantul trebuie sa demonstreze prin documente că asociatul care este femeie în vârstă de 21 de ani va fi implicat în mod nemijlocit în implementarea proiectului.
3.Conform Ghidului Solicitantului, cap 2. Eligibilitatea, 2.1. Eligibilitatea solicitantului, pct.4: „Solicitantul / oricare dintre parteneri în cazul parteneriatelor - dovedeşte calitatea de proprietar / administrator al imobilului care face obiectul investiţiei: - Solicitantul trebuie sa dovedeasca dreptul de proprietate asupra terenului/imobilului pe care urmeaza sa realizeze investitia sau dreptul de folosinta gratuita /contract de concesiune pe o perioada de minim 5 ani (dreptul de folosinta asupra cladirilor precum si asupra terenurilor in conditiile legii) prin documentul care atesta dreptul de creanţă privind imobilul, ce conferă solicitantului dreptul de a obţine, potrivit legii 50/1991, din partea autorităţii competente, autorizaţia de construire."
4. Daca solicitantul este o firma cu activitate, acesta trebuie sa demonstreze capacitatea de a realiza investitia, iar punctajul se acorda, conform grilei de evaluare tehnica si financiara (Anexa 9A), inclusiv dupa cifra de afaceri aferentă ultimului exerciţiu financiar.

Prelungire sesiune de depunere proiecte pentru Măsurile 1-6 din cadrul Strategiei de dezvoltare durabilă a zonei pescăreşti Prut-Dunăre din Judeţul Galaţi.
Vă informăm că, în conformitate cu hotărârea AGA a ADDPD Galati pentru implementarea Strategiei de dezvoltare durabilă a zonei pescăreşti Prut-Dunăre din Judeţul Galaţi, termenul pentru depunerea proiectelor aferente Măsurilor 1-6 se prelungeşte până în data de 17 aprilie 2013, orele 14,30!

Astfel, prima sesiune de cereri de proiecte pentru Masurile 1-6 din cadrul Strategiei de dezvoltare durabilă a zonei pescăreşti Prut-Dunăre din Judeţul Galaţi se desfăşoară în perioada 17 decembrie 2012 – 17 aprilie 2013.

Pentru mai multe informatii:
Telefon: 0722.996.841
Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Website: www.flagalati.ro
Sediu ADDPD Galaţi, str. Eroilor nr. 16.

 

Descarca anuntul.

Masuri Eligibile

b1

Obiective

b2

Plan de activitati

b3

Componenta teritoriului

b4

Copyright © 2024 FLAG Galati. Toate drepturile rezervate.
Joomla! este software liber, distribuit sub licența GNU General Public License.