MĂSURA 4. Îmbunătăţirea sistemului de valorificare a produselor pescăreşti locale |
|||
Obiectivul şi raportul cu strategia de dezvoltare – miza intervenţiei |
Obiectivul acestei măsuri este de a îmbunătăţi condiţiile de transport şi comercializare a produselor pescăreşti locale.
Măsura contribuie la atingerea obiectivelor: - O3. Creşterea competitivităţii economice a zonei, - O4. Dezvoltarea activităţilor de piscicultură, pescuit şi procesare a peştelui |
||
Domeniul de acţiune |
Modernizarea mijloacelor de transport a peştelui ale unităţilor economice locale, crearea unei facilităţi zonale de comercializare a produselor din peşte, acţiuni de promovare a produselor pescăreşti; |
||
Complementaritate şi delimitare |
Complementaritate: PNDR, Axa III – Îmbunătăţirea calităţii vieţii în zonele rurale şi diversificarea economiei rurale, Măsura 322 Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătăţirea serviciilor de bază pentru economia şi populaţia rurală şi punerea în valoare a moştenirii rurale - actualizat iunie 2009 POR DMI 4.3.Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor POR Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere PNDR, Axa III – Îmbunătăţirea calităţii vieţii în zonele rurale şi diversificarea economiei rurale, Măsura 312 Sprijin pentru crearea şi dezvoltarea de micro-întreprinderi POP Axa 2. Măsura 2.3. Prelucrarea şi comercializarea peştelui, Axa 3. Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare Delimitare: Adresabilitatea proiectelor de modernizare a mijloacelor de transport se rezumă la agenţii economici care activează în sectorul pescăresc local. Proiectul strategic de înfiinţare a unei pieţe a peştelui va avea caracter zonal şi se va adresa producătorilor locali de peşte şi produse din peşte şi consumatorilor din zona de influenţă a municipiului Galaţi. |
||
Beneficiarii ţintă Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
||
Modernizarea mijloacelor de transport al peştelui proaspăt şi produselor din peşte |
Privaţi: IMM, ONG cu activitate economică în domeniul pescuitului şi acvaculturii, asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol; |
||
Promovarea produselor şi serviciilor locale şi tradiţionale legate de pescuit şi acvacultură |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici:IMM, ONG; organizaţii de producători; |
||
Utilizarea inovaţiei şi informaţiei pentru dezvoltarea sectorului pescăresc |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici:IMM, ONG; organizaţii de producători; |
||
Infrastructură pentru comercializarea produselor pescăreşti |
Privaţi: IMM, ONG cu activitate economică în domeniul pescuitului şi acvaculturii, pescari autorizaţi, asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol; |
||
Criterii orientative de selecţie |
Proiectul îndeplineşte următoarele condiţii: - demonstrează viabilitate tehnică, financiară şi economică; - contribuie la atingerea obiectivelor şi indicatorilor măsurii; - cuprinde activităţi cu caracter inovativ; - generează locuri de muncă; - respectă principiile egalităţii de şanse şi dezvoltării durabile; - managerul de proiect are sub 40 de ani şi/sau este femeie; |
||
Tipuri de acţiuni (operaţiuni) |
- Modernizarea mijloacelor de transport al peştelui proaspăt şi produselor din peşte - Achiziţionarea / utilarea / modernizarea autovehiculelor/autoutilitarelor de transport al peştelui viu, al peştelui proaspăt, al produselor congelate etc; - Infrastructură pentru comercializarea produselor pescăreşti - Piaţă de peşte (proiect strategic); - Promovarea produselor şi serviciilor locale legate de pescuit şi acvacultură - Evenimente cu profil pescăresc; - Elaborarea şi implementarea Planurilor individuale de marketing; - Utilizarea inovaţiei şi informaţiei pentru dezvoltarea sectorului pescăresc - Studii pentru prospectarea pieţei; - Analize pentru identificarea oportunităţilor de dezvoltare a produselor şi serviciilor locale; |
||
Alocare POP |
1.420.000 euro, 24,4% din valoarea totală solicitată POP |
||
Contribuţie beneficiari (%) |
|
||
Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
Grad de cofinanţare |
|
Modernizarea mijloacelor de transport al peştelui proaspăt şi produselor din peşte |
Privaţi: IMM, ONG cu activitate economică în domeniul pescuitului şi acvaculturii, asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol; |
40% |
|
Promovarea produselor şi serviciilor locale şi tradiţionale legate de pescuit şi acvacultură |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Utilizarea inovaţiei şi informaţiei pentru dezvoltarea sectorului pescăresc |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0% 0%
25% 0% |
|
Infrastructură pentru comercializarea produselor pescăreşti |
Privaţi: IMM, ONG cu activitate economică în domeniul pescuitului şi acvaculturii, pescari autorizaţi, asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol; |
40% |
|
Rezultate şi beneficii estimate |
1 piaţă de peşte; 6 evenimente anuale cu profil pescăresc; 1 plan de marketing al zonei pescăreşti implementat; 2 studii de prospectare a pieţei; 1 analiză pentru identificarea oportunităţilor de dezvoltare ale sectorului pescăresc; 6 autovehicule de transport peşte achiziţionate / utilate / modernizate; 18 locuri de muncă create sau menţinute; 60 de locuri de muncă temporare create; |
||
Perioada de implementare |
2012-2015 |
||
Nr. de proiecte estimate |
Cost mediu estimat / proiect |
Contribuţie POP / proiect – valoare medie |
Estimarea costului total pe măsură |
Contribuţia POP – măsură |
Contribuţia privată |
17 |
114.118 |
83.529 |
1.960.000 |
1.420.000 |
540.000 |
din care: |
|
|
|
|
|
1 |
1.250.000 |
750.000 |
1.250.000 |
750.000 |
500.000 |
6 |
80.000 |
80.000 |
480.000 |
480.000 |
0 |
1 |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
50.000 |
0 |
2 |
30.000 |
30.000 |
60.000 |
60.000 |
0 |
1 |
20.000 |
20.000 |
20.000 |
20.000 |
0 |
6 |
16.667 |
10.000 |
100.000 |
60.000 |
40.000 |