MĂSURA 5. Îmbunătăţirea capacităţii factorului uman de a susţine dezvoltarea durabilă a zonei |
|||
Obiectivul şi raportul cu strategia de dezvoltare – miza intervenţiei |
Obiectivul acestei măsuri este de a dezvolta resursele umane ale teritoriului prin îmbunătăţirea adaptabilităţii forţei de muncă, promovarea antreprenoriatului şi conştientizarea comunităţii cu privire la resursele de care dispune zona.
Măsura contribuie la atingerea obiectivelor: - O2. Dezvoltarea socială şi profesională a membrilor comunităţilor pescăreşti, - O5. Diversificarea economiei locale, - O6. Conservarea şi gestionarea durabilă a patrimoniului local cultural, etnografic şi de mediu. |
||
Domeniul de acţiune |
Activităţi de educare, informare şi conştientizare a comunităţii locale, cu accent pe grupurile vulnerabile şi elevi. |
||
Complementaritate şi delimitare |
Complementaritate: PNDR, Axa I – Creşterea competitivităţii sectorului agricol şi silvic, Măsura 111 - Formare profesională (training), informare si difuzare de cunoştinţe; Măsura 141 – Sprijinirea fermelor agricole de semi – subzistenţă POS DRU Axa 5, Măsura 5.2. Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane si ocuparea forţei de munca POP , Axa 3. Măsura 3.1. Acţiuni colective, Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare Delimitare: Măsura se va adresa comunităţilor locale şi va acorda o atenţie sporită grupurilor defavorizate (femei şi tineri), măsurilor educative şi informative adresate elevilor şi activităţilor de pregătire a pescarilor pentru desfăşurarea activităţilor economice suplimentare pescuitului. Activităţile susţinute vor avea un puternic caracter pescăresc. |
||
Beneficiarii ţintă Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
||
Promovarea oportunităţilor de dezvoltare a activităţilor economice locale |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
||
Cursuri de calificare şi pregătire a resurselor umane locale |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
||
Activităţi de promovare şi conştientizare a specificului pescăresc local |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
||
Criterii orientative de selecţie |
Proiectul îndeplineşte următoarele condiţii: - demonstrează viabilitate tehnică, financiară şi economică; - contribuie la atingerea obiectivelor şi indicatorilor măsurii; - cuprinde activităţi cu caracter inovativ; - generează locuri de muncă; - respectă principiile egalităţii de şanse şi dezvoltării durabile; - managerul de proiect are sub 40 de ani şi/sau este femeie; |
||
Tipuri de acţiuni (operaţiuni) |
- Promovarea oportunităţilor de dezvoltare a activităţilor economice locale pentru comunităţile pescăreşti - Promovarea potenţialului de dezvoltare al activităţilor legate de pescuit şi acvacultură; - Promovarea oportunităţilor de dezvoltare a activităţilor economice, în special a celor conexe sectorului pescăresc; - Etc.; - Cursuri de calificare şi pregătire a resurselor umane locale din comunităţile pescăreşti - Cursuri pentru îmbunătăţirea capacităţii resurselor umane din comunităţile pescăreşti de a dezvolta activităţi în sfera pescărească (activităţi turistice cu profil pescăresc, procesarea primară a produselor de pescuit, alte activităţi cu profil piscicol etc); - Campanii de pregătire a profesională a pescarilor pentru îmbunătăţirea abilităţilor profesionale şi pentru desfăşurarea unor activităţi economice conexe pescuitului în perioadele de inactivitate (ex: prohibiţie, iarnă etc.); - Etc; - Activităţi de promovare şi conştientizare a specificului pescăresc local şi îmbunătăţire a imaginii produselor pescăreşti - Campanii de educare şi conştientizare a copiilor şi tinerilor din zona pescărească privind importanţa resurselor piscicole şi activităţilor legate de pescuit pentru dezvoltarea socio-economică a zonei şi promovarea peştelui ca hrană sănătoasă; - Campanii de promovare a reţetelor gastronomice locale şi tradiţionale; - Etc.; |
||
Alocare POP |
760.000 euro, 13% din valoarea totală solicitată POP |
||
Cofinanţare /contribuţie beneficiari (%) |
|
||
Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
Grad de cofinanţare |
|
Promovarea oportunităţilor de dezvoltare a activităţilor economice locale |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Cursuri de calificare şi pregătire a resurselor umane locale |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Activităţi de promovare şi conştientizare a specificului pescăresc local |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Rezultate şi beneficii estimate |
180 beneficiari direcţi ai activităţilor de promovare a oportunităţilor de dezvoltare a micilor afaceri în domeniul pescăresc şi în domenii conexe; 50 de beneficiari direcţi ai cursurilor de calificare şi pregătire a resurselor umane locale; 540 beneficiari direcţi ai activităţilor de promovare şi conştientizare a specificului pescăresc local; 10 locuri de muncă permanente create sau menţinute; 14 locuri de muncă temporare create; |
||
Perioada de implementare |
2012-2014 |
||
Nr. de proiecte estimate |
Cost mediu estimat / proiect |
Contribuţie POP / proiect – valoare medie |
Estimarea costului total pe măsură |
Contribuţia POP – măsură |
Contribuţia privată |
12 |
70.556 |
63.333 |
846.667 |
760.000 |
86.667 |
din care: |
|
|
|
|
|
3 |
50.000 |
50.000 |
150.000 |
150.000 |
0 |
4 |
86.667 |
65.000 |
346.667 |
260.000 |
86.667 |
5 |
70.000 |
70.000 |
350.000 |
350.000 |
0 |