MĂSURA 6. Protecţia şi conservarea patrimoniului local cultural, etnografic şi de mediu |
|||
Obiectivul şi raportul cu strategia de dezvoltare – miza intervenţiei |
Obiectivul acestei măsuri este de a conserva patrimoniul material şi imaterial de valori care definesc zona pescărească prin promovarea şi conservarea elementelor culturale şi etnografice ale zonei, prin conservarea şi îmbunătăţirea mediului natural şi prin promovarea caracterului durabil al activităţilor economice. Măsura contribuie la atingerea obiectivelor: - O6. Conservarea şi gestionarea durabilă a patrimoniului local cultural, etnografic şi de mediu, - O7. Protecţia şi reconstrucţia resurselor silvice, cinegetice, acvatice vii și a efectivului piscicol, - O1. Valorificarea turistică a resurselor legate de pescuit, - O4. Dezvoltarea activităţilor de piscicultură, pescuit şi procesare a peştelui. |
||
Domeniul de acţiune |
Activităţi de educare, informare şi conştientizare a comunităţii locale privind protecţia mediului; activităţi pilot de promovare a acvaculturii organice; activităţi re stabilire a potenţialului de producere a speciilor comerciale. |
||
Complementaritate şi delimitare |
PNDR, Axa III – Îmbunătăţirea calităţii vieţii în zonele rurale şi diversificarea economiei rurale, Măsura 322 Renovarea, dezvoltarea satelor, îmbunătăţirea serviciilor de bază pentru economia şi populaţia rurală şi punerea în valoare a moştenirii rurale - actualizat iunie 2009 POR DMI 4.3. Sprijinirea dezvoltării microîntreprinderilor POR Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere POP , Axa 2. Măsura 2.1. Acvacultură, Axa 3. Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei acvatice Delimitare: Iniţiativele susţinute de această măsură vor sprijini activităţile de cercetare, educare şi conştientizare în domeniul mediului şi al acţiunilor cu aplicabilitate şi adresabilitate mediului de viaţă al resurselor de pescuit. Unităţile muzeale care vor fi înfiinţate vor avea un caracter local, tradiţional şi vor promova cu prioritate caracterul pescăresc al comunităţilor locale. |
||
Beneficiarii ţintă Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
||
Campanii de educare şi conştientizare privind protecţia mediului acvatic |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: ONG; organizaţii de producători; |
||
Promovarea acvaculturii organice |
Privaţi: IMM, ONG-uri, unităţi de educaţie, institute de cercetare; Publici: institute şi organizaţii de cercetare, universităţi; |
||
Amenajarea unităţilor muzeale şi a expoziţiilor pentru promovarea turistică a patrimoniului material şi imaterial al zonei pescăreşti |
Privaţi: asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol, ONG-uri; Publici: administraţiile publice locale, instituţii publice locale; |
||
Acţiuni de restabilire a potenţialului de producţie a speciilor protejate cu valoare economică ridicată |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: ONG; organizaţii de producători; |
||
Criterii orientative de selecţie |
Proiectul îndeplineşte următoarele condiţii: - demonstrează viabilitate tehnică, financiară şi economică; - contribuie la atingerea obiectivelor şi indicatorilor măsurii; - cuprinde activităţi cu caracter inovativ; - generează locuri de muncă; - respectă principiile egalităţii de şanse şi dezvoltării durabile; - managerul de proiect are sub 40 de ani şi/sau este femeie; |
||
Tipuri de acţiuni (operaţiuni) |
- Campanii de educare şi conştientizare privind protecţia mediului acvatic; - Promovarea acvaculturii organice - Campanii de promovare a acvaculturii organice; - Amenajarea unităţilor muzeale şi a expoziţiilor pentru promovarea turistică a patrimoniului material şi imaterial al zonei pescăreşti - Măsura - Amenajarea unităţilor muzeale; - Amenajarea expoziţiilor permanente cu valoare turistică şi educativă; - Restabilirea potenţialului de producţie a speciilor piscicole de interes comercial |
||
Alocare POP |
595.000 euro, 10,2% din valoarea totală solicitată POP |
||
Contribuţie beneficiari (%) |
|
||
Operaţiuni |
Tipuri de beneficiari |
Grad de cofinanţare |
|
Campanii de educare şi conştientizare privind protecţia mediului acvatic |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Promovarea acvaculturii organice |
Privaţi: IMM, ONG-uri, unităţi de educaţie, institute de cercetare; Publici: institute şi organizaţii de cercetare, universităţi; |
25%
0% |
|
Amenajarea unităţilor muzeale şi a expoziţiilor pentru promovarea turistică a patrimoniului material şi imaterial al zonei pescăreşti |
Privaţi: asociaţii de pescari, asociaţii de producători din domeniul piscicol, ONG-uri; Publici: administraţiile publice locale, instituţii publice locale; |
25%
0% |
|
Acţiuni de restabilire a potenţialului de producţie a speciilor piscicole cu valoare comercială |
Publici: administraţiile publice, instituţiile publice locale; Privaţi şi Semi-publici: IMM, ONG; organizaţii de producători; |
0%
25% 0% |
|
Rezultate şi beneficii estimate |
1.200 beneficiari direcţi ai campaniilor privind protecţia mediului; 8 unităţi economice beneficiare a activităţilor de promovare a acvaculturii organice; 1 muzeu al Zonei Pescăreşti înfiinţat; 2 expoziţii muzeale permanente pentru promovarea specificului pescăresc al zonei înfiinţate; 15 locuri de muncă permanente create sau menţinute; 22 locuri de muncă temporare create; |
||
Perioada de implementare |
2012-2015 |
||
Nr. de proiecte estimate |
Cost mediu estimat / proiect |
Contribuţie POP / proiect – valoare medie |
Estimarea costului total pe măsură |
Contribuţia POP – măsură |
Contribuţia privată – măsură |
10 |
61.833 |
59.500 |
618.333 |
595.000 |
23.333 |
din care: |
|
|
|
|
|
4 |
13.333 |
10.000 |
53.333 |
40.000 |
13.333 |
1 |
25.000 |
25.000 |
25.000 |
25.000 |
0 |
1 |
400.000 |
400.000 |
400.000 |
400.000 |
0 |
2 |
20.000 |
15.000 |
40.000 |
30.000 |
10.000 |
2 |
50.000 |
50.000 |
100.000 |
100.000 |
0 |